Project tijd - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Angela Segeren - WaarBenJij.nu Project tijd - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Angela Segeren - WaarBenJij.nu

Project tijd

Blijf op de hoogte en volg Angela

20 Januari 2014 | Tanzania, Moshi

Aangezien de weken voorbij vliegen, wordt het toch echt tijd om wat met mijn sponsorgeld te gaan doen. Ik weet wat ik wil, dus dat scheelt. Maar moet wel het een en ander regelen.

Dus maandag 13 jan een gesprek met de DMO, helaas zonder electricien die kan 's middags pas. Wat te doen in de tussentijd? Nou er was een mis voor alle schoolkinderen (weer een nationale feestdag), dus ben daar maar gaan kijken.
Ik was mooi op tijd terug om mr Sam te ontmoeten. Samen zijn we de afdelingen langs gelopen en hebben nogmaals genoteerd welke materialen we nodig hebben. De winkel werd gebeld, ze hebben alles en we blijven binnen het budget! Woensdagmiddag gaan we inkopen doen.

Woensdag werd donderdag want helaas kwam er iets tussen. Maar dat geeft niet, we beginnen op tijd. En dat is maar goed ook, want we hebben heel wat nodig:
- 8 flush systemen voor de toilet
- 3 sifon sets
- 1 losse kraan
- pluggen en schroeven
- 2 meter gaas om nieuwe horren te maken
De auto zat goed vol! Samen aan de slag gegaan, ja ja ik kan vanaf nu ook toiletten repareren hoor! Geen probleem...

Verspreid over 2 dagen hebben we alles gerepareerd. En dat viel op bij de verpleging, ze kwamen nog met kleine verzoekjes zoals een lekkende wastafel etc. Tja, ook maar even naar kijken he.
Dus het sponsorgeld is goed gebruikt, mijn dank daarvoor!!
En niet alleen mijn dank, vandaag werd me nogmaals door de DMO verteld dat ze heel blij zijn met alle steun die ze van ons krijgen!

Natuurlijk was er nog genoeg tijd over voor andere leuke dingen.
Woensdagochtend ben ik samen met mijn huisgenootje gaan helpen bij sr Venita, we hadden namelijk beloofd aan de novices dat we kwamen tuinieren. En beloftes moet je nakomen! We hebben zo gelachen met die meiden en ook goed werk verricht. Kom maar op met die mchicha! Groeien zal het.

Buiten al dit werk vrijdag nog geholpen met gaten graven.... Er was een probleem met de waterleiding, ergens zit een blokkade. En hoe vind je die? Nou, heel simpel eigenlijk: je graaft een gat tot je de waterleiding vind, dan sla je daar een gat in. Spuit het water daar krachtig uit, dan weet je dat de blokkade verderop zit. Dat kan ik ook!!! Dus hoppa graven,wel met een half kapotte schop maar toch.
Jammer genoeg konden we de blokkade niet vinden, dus werden de gaten maar weer dichtgegooid. Ach, het houdt je bezig he zo in de middag. Ben ergens blij dat het op tijd donker wordt, anders had ik echt vreselijke spierpijn gehad. En de father? Nee nergens problemen mee. Die is van alle markten thuis!!

Dan nog ineens een leuke verrassing, iemand rent als een malle met een schop weg en slaat in de wilde weg... Ik snap er niks van.
Maar das maar goed ook, blijkt een gifitige slang in de tuin te zitten. Die moest echt ff vermoord worden. Yep, in dit geval is het toegestaan dat fathers moorden. Want ze vertellen daarna doodleuk dat het antigif in Moshi is, niet in het ziekenhuis in Same..

Denk je dat je het meeste gehad hebt, staan er zondagochtend bij het ontbijt 2 grote pannen op tafel. Ik denk nog even, mmmmm lekker een giga omelet ofzo! Maar nee, een pan met bouillon en een pan met stukjes koeienpoot en rare vlees brokjes. Tja, dat is van die koe die ze een paar dagen geleden naast mn huisje aan het slachten waren.
De lever stond vanochtend klaar in een pannetje en ik wacht geduldig af tot de bloedsoep weer verschijnt!

Maar ik klaag niet hoor, want het andere eten smaakt me nog steeds prima. Zo ook de biertjes en het bordje friet met mayo (als snackje) op zondagmiddag!! Na al dat harde werken, hadden we wel wat lekkers verdiend al zeg ik het zelf.


  • 21 Januari 2014 - 14:18

    Ton Pulles:

    Goed bezig

  • 21 Januari 2014 - 22:04

    Joze Mathijssen :

    Hoi Angela.
    Wat leuk om jouw verhaal te lezen. Wat ben jij van alle markten thuis.Werk ze nog en ga daarna genieten van je welverdiende vakantie samen met Sabine en Maaike. Nog veel plezier.en de groetjes van de May.

  • 22 Januari 2014 - 13:58

    Marjan:

    Heeeee kleintje!!
    Wat ben jij toch weer goed bezig daar zeg, als er hier in NL een klusje gedaan moet worden zoek ik jou gewoon even op! Hopsa, zo gepiept! :)
    Heeeeeel veel succes nog! De tijd vliegt!
    X

  • 23 Januari 2014 - 16:58

    Marga:

    Hey Angela, spannend hoor, zo'n giftige slang de kop afhakken en die koeienpoot en bloedsope laat ik in ieder geval ook graag aan jou. Brrr. Goed werk ook met die toiletten in het ziekenhuis! Wij organiseren hier ondertussen Wandelen voor Water, zodat de kinderen van de scholen hier binnenkort geld bij elkaar kunnen lopen om ook de afvoer vanuit die gerenoveerde toiletten te op te knappen. Gaat goed. We hebben al drie scholen en 174 kinderen. Fijn dat je het daar zo leuk hebt. Nog ruim drie weken..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Angela

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 9839

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 16 Februari 2014

Same 2013/2014

Landen bezocht: