Tutaonana nationale parken - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Angela Segeren - WaarBenJij.nu Tutaonana nationale parken - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Angela Segeren - WaarBenJij.nu

Tutaonana nationale parken

Blijf op de hoogte en volg Angela

21 December 2013 | Tanzania, Moshi

En dan is de safari al weer voorbij..... Snik snik, wat ging die snel zeg.
Maar wat was het een prachtige ervaring. Heb nu al het idee dat ik ooit nog een keertje terug moet komen voor andere parken.

Dinsdag eind vd ochtend vertrokken met taxi Louis richting Arusha, het laatste stuk was een weg waarvan ik dacht: waar ben ik godsnaam beland? Volgens mij zitten we hier niet goed.. Maar toen ineens, de Ilboru Safari Lodge. Daar werd ik opgehaald door Magda om vervolgens mee te gaan naar haar huis voor mijn eerste nachtje. Heerlijk ontvangst met een wijntje en een bakkie chips en daarna in de Lodge gaan eten. Die keuken wordt gerund door een Nederlander, dus ik had echt goed gebakken frietjes en garnalen. Een keer geen rijst met rode saus en mchicha. Ow wat lekker zeg! En de dag erop bij het ontbijt: KAAS!!!!! Tja, ik ben en blijf een kaaskop hoor...

Roger, mijn prive gids/chauffeur/fotograaf kwam mij al op tijd ophalen. Gezellige vent, dat had ik zo door!
Lekker een stukje gereden voor we in Manyara National Park aankwamen. Prachtige natuur en o zo lekker rustig. Ik zit namelijk niet in het hoogseizoen nu. Viel echt met mn neus in de boter daar, ik heb nog nooit zoveel olifanten gezien zeg. En zo dichtbij, ze lopen echt gezellig langs de auto. Ervoor, erachter, het maakt ze allemaal niks uit. Gaan lekker hun gangetje en letten goed op de kleintjes. Want ook die waren er veel. Zoals Roger bij alle dieren zei: Look, all the baby's!!! Hij was bijna nog enthousiaster dan mij...
De hele dag genoten van echt allerlei dieren, teveel om allemaal op te noemen hier. En mn dagboek ligt thuis, dus kan het ook niet terug zoeken.. Oeps! Maar in ieder geval dus olifanten, zebra's, hartebeesten, apen, nijlpaard etc etc..
Toen ik dacht dat het niet beter kon, kwamen we aan bij de Country Lodge in Karatu... En ik dacht eerst nog wel dat ik in een tented lodge sliep.. Wow, hemel op aarde! Een prachtige logde met een mega badkamer. Een mooie tuin met zwembad en comfortabele ligbedden. De receptie en eetzaal prachtig! Ik denk dat ik hier blijf wonen..
Heerlijk kunnen ontspannen daar en echt enorm genoten van de douche. Na bijna een maand hier eindelijk weer eens comfortabel onder een echt warme douche kunnen staan. Ik wou er echt niet onderuit.
Maar dat moest toch echt, want er werd ons ook nog een 4 gangen diner geserveerd! Jammmmmie!

Donderdag vertrokken naar de Ngorongoro crater, wederom lekker vroeg. Het eerste stuk rij je omhoog door de bergen, en dan sta je ineens bij het beste uitzichtpunt ooit. De crater in al zijn pracht! Omdat het nog zo vroeg is, hangen er nog wat kleine wolkjes over de bergen en zit de dauw nog op het gras. Je ruikt gewoon de pure natuur. Echt een sereniteit!! En dan ben je nog niet eens in de crater, die tocht moest nog beginnen.
En wat was die ook weer geweldig, zo ontzettend veel dieren gezien vandaag. Wederom weer veel zebra's, antilopes, gazelles, pumba's, hartebeesten, buffels etc etc. En overal weer kleintjes bij! De beste tijd ooit om op safari te gaan. Ik was al zeer tevreden met alles en toen ineens... iiieeh stopt de auto, in zn achteruit... Verrekijker erbij. Ik zie echt niks, maar Roger is zeer gericht ergens naar op zoek. En hoppa, leeuwen! 5 stuks maar liefst, liggen lekker op het gemakje in de zon te chillen. Helemaal in mn nopjes! Om dan vervolgens weer verder te rijden en ineens een leeuw dicht naast de auto te hebben. En daarna weer een aantal op een rots, alsof ze weten dat dat de mooiste foto's zijn.
Wow wat een dag weer!!
En toen waren we nog niet eens dicht bij het meer gekomen, dat vol zat met flamingo's en andere vogels. Eerst nog lunchen op een heerlijk plekje. Moesten wel in de auto eten, anders gaan de vogels aan de haal met je lunchpakketje. Je keek uit over een meertje met gezellig wat vogels middenop. Niet in de gaten hebbend dat die vogels op de nijlpaarden stonden, tot er ineens wat beweging in kwam. Zo grappig om te zien!
Maar hup, we gaan weer door. Rijden weer lekker een stuk verder en wederom lijkt het alsof we de enige auto in de crater zijn. Meerdere keren zet Roger de auto stil, motor uit en het enige wat je hoort is het water, de wind en de vogels. Zo ontzettend mooi en rustig!
Soms sta je zo dichtbij dat je de dieren adem hoort halen. Echt bizar.
Helaas staan ze soms ook te ver weg om een foto van te maken, zoals de neushoorn, maar gelukkig is er dan een hele goede verrekijker.
Al met al weer een topdag gehad vandaag! Veel gezien en genoten in slechts een paar uurtjes eigenlijk.
Eind van de middag zit ik weer op een ligbedje aan het zwembad (stom stom mn bikini vergeten, maar ja) en er staat meteen iemand naast je die wel een potje thee voor je haalt. Ik word op mn wenken bediend hier.
Had zo weer heerlijk de tijd om alle foto's te selecteren, mn dagboek te schrijven en lekker te douchen voor weer een fenomenaal 4 gangen diner.

En dan begint vrijdag al weer de laatste dag van mijn safari. Vandaag rijden we naar Tarangire. Ik ben al enigzins voorbereid door andere mensen uit de Lodge dat er niet veel dieren zitten daar. De meeste zitten nu in de crater. Maar hop, meteen een groep giraffes die ook weer lekker dichtbij de auto staan en her en der oversteken.
En kort daarop weer een hele groep olifanten, en nog meer en nog meer. Het lijkt wel alsof die beesten overal zitten! Zo leuk om te zien hoe ze de kleintjes beschermen als ze gaan lopen, en hoe ze aan het plas water gaan staan om te drinken. Echt weer kunnen genieten!
Verder was het inderdaad wel rustiger met de dieren hier, maar toch weer het een en ander kunnen zien. En weer kunnen genieten van de natuur, die was weer anders dan de crater. Hier stonden weer meer bomen en rijdt je meer over stukjes berg. De crater was een uitstrekte vlakte..
Vandaag moesten we dus weer beter zoeken, en dat hebben we vol enthousiasme gedaan!
Zeer voldaan zijn we weer terug gereden naar Arusha, en dat duurt best even dus op een gegeven moment kwam de vraag of ik een muziekje wilde horen. Tuurlijk! Hou ik van. Wat denk je dat ie opzet... Celine Dion, is ie een enorme fan van. De hele usb stick stond vol met liedjes van haar. Hij vond het wel even gek toen ik daar om moest lachen...
Maar het was zo wel weer een leuk ritje terug!
's Avonds weer in het huis van Magda gegeten (yes echte goeie frietjes met mayo en ketchup) en vervolgens nog wat tv gekeken want ze heeft bvn. Goeie afsluiter van mijn eerste reis!

Vanochtend al op tijd opgehaald door de taxi die me terug zou brengen naar Same. Wat een mooie auto, superdeluxe net nieuwe toyoto met airco. Okee het is prijzig, maar toch kies ik dan voor de luxe ipv opgepropt in een grote stinkende bus zitten met 5 mensen op 3 plaatsjes. Af en toe mag je ook hier wel decadent zijn vind ik zelf!!

Maandag begint de werkweek gewoon weer, al is die meteen weer kort en bijzonder omdat het dan kerst is. Gek hoor, heb nog steeds niet echt een kerstgevoel. Hoewel er volop kerstliedjes werden gedraaid in de Logde lijkt het voor mij nog ver weg. Datum, tijd etc.... het is hier allemaal minder belangrijk. Ik zit al echt in het Afrika sfeertje en hoop er nog een hele tijd in te blijven hangen!
Pole pole... het bevalt me prima!

Via deze weg alvast iedereen fijne feestdagen gewenst!
Het nieuwe verhaal zal ergens wel weer verschijnen, dan lezen jullie hoe ik mijn kerst met de fathers heb gevierd... ik ben benieuwd!


  • 21 December 2013 - 14:57

    Marjolein:

    Wat een superverhaal weer Angela! En de safari kllinkt echt geweldig haha, begin er steeds meer zin in te krijgen. Ideaal ook dat de leeuwen even voor je poseerden ;). Nu weer terug in Same... Veel plezier in de diocese!
    Dikke kus Marjolein

  • 22 December 2013 - 11:31

    Ton Pulles:

    Hoi Angela,
    Ja, zo'n safari is natuurlijk geweldig. Ik kan het me nog heel goed herinneren. En bovendien beschrijf je het allemaal heel levendig.
    Het is wel een hele luxe safari geweest, maar dat is natuurlijk heerlijk. En alleen voor het lekkere eten is het al de moeite denk ik.
    Groeten, Ton

  • 22 December 2013 - 15:49

    Vincent L.:

    Hi Angela,
    Je valt weer met je gat in de boter ( of frituurvet) zo te lezen.
    Mooi dat je er zo van kunt genieten, ook een aangename afwisseling met de realiteit in het SDH lijkt me zo.
    Bereid jezelf maar alvast voor op de lange ,maar sfeervolle kerstviering in de cathedral, voor mij was dat een onvergetelijke ervaring.
    M en M zijn weer in het zh gesignaleerd, hadden veel enthousiaste verhalen, waar jij ook een onderdeel van was.

    Het gaat je goed!

    Groetjes Vincent

  • 23 December 2013 - 05:06

    Sjef En Annelies:

    Hallo Angela,

    Je hebt weer een geweldige periode meegemaakt. Fantastisch, zo'n safari, en daarbij zoveel wild gezien!
    En nu ga je genieten van de feestdagen in Same. De kerstviering in de cathedral is inderdaad wat langer dan je gewend bent, maar zeker zeer sfeervol en indrukwekkend. Ook de gezelligheid na de viering!
    Maak er een mooie tijd van!

    Heel veel groeten,
    Sjef en Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Angela

Actief sinds 24 Aug. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 9879

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 16 Februari 2014

Same 2013/2014

Landen bezocht: