De week van eerste ervaringen - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Angela Segeren - WaarBenJij.nu De week van eerste ervaringen - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Angela Segeren - WaarBenJij.nu

De week van eerste ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Angela

29 November 2013 | Tanzania, Moshi

Ik ben ondertussen gewoon al een week in het Same District Hospital geweest, elke ochtend trouw om 7.30 uur luisterend naar het ochtend overleg.
Het leek me wel leuk om te beginnen op de kinderafdeling, wardi 5 --> een van die nieuwe ervaringen. Nog nooit met kinderen gewerkt, maar tot nu toe bevalt het prima!
Buiten de schrijnende gevallen (een kindje met ernstige brandwonden en 2 kindjes overleden) ook mooie momenten meegemaakt.
De beste eerste ervaring had ik gisteren --> er was op de kinderafdeling niet veel te doen dus ik ben naar de maternity ward gewandeld. En wat een timing, een vrouw stond op het punt te bevallen! Samen met de co assistenten uit Nederland erbij blijven staan, je moet het toch ooit eens meemaken he. Erg bijzonder om te zien!! Met een beetje geluk lukt het nog een keer om een foto van het kindje hier op de site te plaatsen.

s Middags er is nog voldoende tijd over om andere leuke dingen te doen. Ik heb al verschillende schooltjes gezien ondertussen (samen met Ton, Margot en Marjo) en ik heb ook geleerd hoe je een band moet wisselen. Gisteren weer een klapband gehad, deze keer niet in de bergen maar gewoon op de doorgaande weg. Die kleine susuki swift is niet geschikt voor kleine weggetjes met kuilen overal.

Ook dit weekend weer volop nieuwe ervaringen: samen met de co assistenten naar Moshi, prima hotel hier! Lekker lunchen bij de Kilimanjaro lounge. Echt lekker om een goeie sandwich te eten en ergens te zitten waar nog meer wazungus zitten..

En dan ga ik nu toch echt eens proberen internet op mijn telefoon te krijgen. Zou een uitkomst zijn als dat lukt!

• 29 November 2013 - 15:06

Maartje :

Leuk om je eerste ervaringen in het ziekenhuis te lezen!
    Banden verwisselen, Angela toch!! Voor je het weet duik je zelf onder die motorkap om de versnellingsbak te fixen;-) goed bezig hoor! Groetjes van Alex Maartje en Saartje

• 29 November 2013 - 15:25

Marjan:

Mooi verhaaltje weer!
    Welkom in de wereld van de bevallingen :)
    Geniet van je luxe weekendje!
    Daaaaaag, xx

• 29 November 2013 - 16:15

Margot Kuijsters:

Jambo Angela! We volgen je op de voet. Zitten nu in de koffielounge. Gaan we vanavond gezellig met z'n vijven eten in Moshi. Heerlijk weertje hier, 25gr geeft onze cubot aan. Tutaonana, Marjo en Margot

• 29 November 2013 - 17:16

Vincent:

dus je hebt al gezien wat gitta te wachten staat :-)

• 03 December 2013 - 20:29

Sabine:

Ha zussie! Komt goed uit dat je nu zo handig bent met het fixen van auto's: kun je als je thuiskomt ook ff je accu vervangen, want die lijkt de geest te hebben gegeven ..... Maar goed dat is van latere zorg. Focus je de komende weken maar lekker op het leven daar en hopelijk mag je nog vaak assisteren bij het op de wereld zetten van gezonde babytjes. Ik ben al aan het aftellen hoor, over een paar weekjes zet ik ook voet op afrikaanse bodem :). xx